مجله اسپورتینا

جدیدترین مطالب ورزشی

مجله اسپورتینا

جدیدترین مطالب ورزشی

رژیم شیر برای لاغری سریع

امروزه بسیاری از افراد در مورد استفاده از رژیم شیر برای لاغری سریع سؤال می‌کنند، اما قبل از اینکه برای خرید شیر فراوان و رعایت این رژیم غذایی جدید و غیرمعمول اقدام کنید، مهم است که بدانید چه مزایا و خطرات احتمالی ممکن است این رژیم برای شما داشته باشد.

  

رژیم شیر چیست؟

شکل‌های متخلفی از رژیم شیر در دنیا وجود دارد مثل رژیم شیر و خرما یا رژیم شیر و موز و…، اما مبنای اصلی همهٔ آن‌ها، رژیم غذایی است که در آن شیر به‌تنهایی برای یک دوره طولانی‌مدت (روز یا هفته) مصرف می‌شود.

در برخی از مدل‌های رژیم‌های شیر معروف شده، رژیم غذایی شیر شامل نوشیدن فقط 4 پیمانه نیم لیتری شیر در روز می‌شود، که معادل حدود 1000 کالری است. با توجه به اینکه کالری روزانه بیشتر افراد احتمالاٌ بیشتر از این مقدار هست، این رژیم غذایی کاملاً اشتباه و افراطی است و به بدن آسیب می‌رساند.

هدف نهایی افرادی که رژیم شیر را رعایت می‌کنند، کاهش وزن و لاغری سریع است اما در بعضی موارد رژیم شیر را جهت تصفیه بدن از سموم و بهبود جنبه‌های دیگر سلامتی توصیه می‌کنند.

برای کسانی که نمی‌خواهند به‌طور کامل تمام غذاهای دیگر را حذف کنند و رژیم شیر بگیرند، واضح است که افزایش روزانه مصرف شیر می‌تواند به علت سطوح بالای مواد معدنی، ویتامین‌های موجود در این نوشیدنی رایج، اثرات قابل‌توجه و مفیدی داشته باشد.

رژیم لاغری شیر چگونه عمل می‌کند؟

رژیم لاغری شیر حدودا یک دهه است که رواج پیدا کرده، شامل نوشیدن روزانه ۴ وعده شیر کم چرب به مدت یک ماه می‌باشد. منطق علمی پشت این رژیم ضعیف است؛ اما برخی تحقیقات نشان داده‌اند مصرف سطح بالایی از کلسیم به کاهش وزن کمک می‌کند؛ چون کلسیم سبب آب شدن چربی‌ها، مخصوصا چربی‌های شکمی خواهد شد. پس خوردن شیر و نخوردن غذاهای جامد حتما منجر به کاهش وزن می‌شود! این نوع روش لاغری با شیر به نظر بی خطر می‌آید و فرصتی را به افراد می‌دهد تا کلسیم و ویتامین D مورد نیاز خود را در طول روز دریافت کنند. اما همچنان ممکن است این نوع رژیم غذایی سبب ایجاد رابطه‌ای ناسالم با غذا شود. رژیم شیر از شما می‌خواهد تقریبا همه­‌ی غذاها را کنار بگذارید و فقط شیر استفاده کنید. حذف گروه‌های غذایی و تکیه بر تنها یک نوع غذا برای رسیدن به کاهش وزن در طولانی مدت مناسب نخواهد بود. با استفاده از چنین رژیم‌های خطرناکی دچار کمبود بسیاری از مواد مغذی از جمله فیبر خواهید شد.

برنامه رژیم شیر برای لاغری (رژیم لبنیات)

 

این را به خاطر داشته باشید رژیم های دوره ای را باید حتما از یک متنخصص تغذیه یا کارشناس تغذیه تهیه کنید. در نتیجه مثالی که ما برای شما در زیر آورده ایم تنها یک نمونه برای آشنایی با برنامه ی غذایی است.


صبحانه رژیم شیر:

1 لیوان شیر کم چرب + 2 عدد خرما + 1 عدد میوه فصل

 

نهار رژیم لاغری شیر:

2 لیوان شیر کم چرب + نصف موز + 2 عدد خرما

 

عصرانه رژیم شیر:

1 لیوان شیر کم چرب + 1 عدد خرما + 1 عدد میوه فصل

 

شام در رژیم شیر:

نصف سینه مرغ کباب شده یا آب پز + 1 سیب زمینی کوچک آب پز یا کباب شده + 1 کاسه کوچک سالاد (کاهو ، هویج ، گل کلم ، اسفناج ، کرفس ، خیار ، گوجه و …).

 

رژیم شیر و موز

 

نکات مهم در رژیم شیر:

– میتوانید به جای مرغ از همان مقدار گوشت کبابی بدون چربی یا 2 عدد تخم مرغ یا 1 ماهی کوچک کباب شده استفاده کنید.

– میتوانید داخل سالاد 1 قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد