مجله اسپورتینا

جدیدترین مطالب ورزشی

مجله اسپورتینا

جدیدترین مطالب ورزشی

نحوه ورزش با کش پیلاتس

تمرین پیلاتس با کش برای تقویت و فرم‌دهی به عضلات کل بدن تأثیر زیادی دارد. شما خیلی راحت می‌توانید در منزل با استفاده از کش ورزشی، که انواع مختلفی هم دارد، یک بدن فوق‌العاده بسازید.

اندازه کش‌های پیلاتس از 1.2 متر تا 3 متر متفاوت است. همچنین براساس رنگ، کدبندی شده و هر رنگ، ضخامت و انعطاف‌پذیریِ متفاوتی دارد. با استفاده از این وسیله ورزشی عالی، حرکات و تمرینات مختلفی را می‌توانید انجام بدهید.

  ادامه مطلب ...

چرا همش فکر میکنم مریضم؟

دلایل احساس مریضی دائمی,چرا همش مریضم

هر فردی گاهی اوقات احساس مریضی می‌کند، اما برخی اوقات، فرد مدام و یا در بیشتر وقت ها حالی همانند حال یک بیمار را دارد. این احساس می‌تواند دارای علائمی مانند تهوع، سرماخوردگی یا بی حوصلگی باشد. شما ممکن است چند روز یا چند هفته یا چند ماه به دلیل کمبود خواب، استرس، اضطراب یا رژیم غذایی ضعیف به طور مداوم احساس مریضی کنید. در موارد دیگر نیز ممکن است اختلال یا مشکلی از لحاظ پزشکی وجود داشته باشد.

با توجه به یافته های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، در سال ۲۰۱۲، حدود ۵۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی حداقل یک حالت بیمارگونه مزمن یا بلند مدت را سپری نموده اند. اگر فردی باردار باشد یا احتمال دهد که باردار است، ممکن است به طور مداوم احساس درد صبحگاهی داشته باشد که می‌تواند در هر ساعتی از روز نیز اتفاق بیفتد و فرد با استفراغ یا بدون استفراغ احساس بیماری کند.

در این مقاله، ما در مورد علل، علائم و درمان‌های چنین وضعیتی در افرادی که مدام در معرض بیماری قرار دارند صحبت خواهیم کرد.

  ادامه مطلب ...

نکاتی مهم در مورد ورزش زنان

ورزش بانوان

تا کنون بارها و بارها از اهمیت ورزش برای زنان سخن گفته شده و همگی آنها را شنیده ایم اما امروز این مقاله قصد دارد تا از ضرورت ورزش حرفه ای برای زنان منطقه ایران بگوید. امروزه در کشورهای پیشرفته دنیا، ورزش به عنوان عاملی ضروری برای سلامتی جسمانی و روانی شناخته شده است و میزان مشارکت عمومی مردم و زنان در ورزش، وضعیتی به مراتب بهتر از میزان مشارکت مردم در کشورهای جهان سوم دارد.

  ادامه مطلب ...

۹ ورزش ضد پیری که احساس جوانی را در شما زنده نگه می‌دارند

۹ ورزش ضد پیری که موجب می شوند احساس جوانی کنید

ورزش‌کردن به ما کمک می‌کند از نظر ذهنی و جسمی احساس خوبی پیدا می‌کنیم. در این مطلب قصد داریم ۹ ورزش بسیار ساده را به شما معرفی کنیم که نشانه‌ها و عوارض افزایش سن و پیری را کاهش می‌دهند و باعث تناسب اندام شما می‌شوند. به‌توصیۀ متخصصان این ورزش‌ها بهترین ورزش‌های خانگی برای کاهش عوارض پیری هستند. اگر در خانه تجهیزات و لوازم ورزشی ندارید، اصلا نگران نباشید؛ چون برای انجام این ورزش‌ها به تنها چیزی که نیاز دارید وزن بدن خودتان است! تمام ورزش‌های توضیح‌داده‌شده در این مقاله، تمرینات وزن بدن (bodyweight exercises) هستند؛ یعنی فقط با وزن بدن خودتان کار می‌کنید و از هیچ وزنه‌ای استفاده نمی‌کنید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ۹ ورزش ضد پیری آشنا کنیم.

  ادامه مطلب ...

6 ورزش ساده دهان برای جلوگیری از خر و پف

علل خر و پف, درمان خر و پف کردن در خواب

تا قبل از این پیدا کردن راهی برای جلوگیری از خر و پف و یا خمیازه کش ها عوض کردن جای خواب یا بیدار کردن آنها بود، اما تحقیقات جدید امیدی را در دل این افراد روشن کرده. اولین کار این است که جلوی آپنه خواب را بگیرید.

  ادامه مطلب ...